Vedtægter for “BK SCT. JØRGEN”

§1. Navn og hjemsted


Foreningens navn er “BK SCT. JØRGEN”. Dens hjemsted er Holstebro.


§2. Formål


Foreningens formål er at dyrke og medvirke til at fremme boksning på en god og sportslig forsvarlig måde, samt inddrage medlemmerne i et gensidigt forpligtende og udviklende fællesskab. Dette sker blandt andet ved at tilbyde medlemmers netværk og forbedre klublivet.



§3. Medlemmers adfærd

Dersom et medlem af “BK SCT. JØRGEN” starter eller unødigt involverer sig i slagsmål eller gadeuorden, skal bestyrelsen idømme vedkommende karantæne.

Ved gentagelse suspenderes vedkommende fra klubben.


§4. Forbundstilknytning


“BK SCT. JØRGEN” er medlem af DABU og er undergivet disses love og bestemmelser.



§5. Medlemskab



  • Som aktivt eller passivt medlem kan bestyrelsen optage enhver, som ikke i forvejen har noget udestående med foreningen.
  • Æresmedlemmer vælges af bestyrelsen.
  • Spørgsmål om valg af æresmedlemmer kan ikke gøres til genstand for diskussion på generalforsamlingen.


§6. Kontingent



Foreningens kontingent fastsættes for ét år ad gangen på den ordinære generalforsamling.



§7. Kontingentrestance


Når et medlem er kommet i kontingentrestance udover det lovlige tidsrum, er bestyrelsen pligtig til skriftligt at meddele vedkommende, at såfremt restancen ikke er betalt inden 14 dage, vil medlemmet blive udelukket fra såvel træningslokalet som klubben i øvrigt.


§8. Eksklusion



  • Intet medlem, som er blevet ekskluderet på grund af kontingentrestance, kan optages på ny, før gælden er betalt.
  • Klubben kan i øvrigt ekskludere et medlem, hvis særlige forhold gør sig gældende.
  • Inden bestyrelsen træffer afgørelse, skal medlemmet have haft lejlighed til at fremføre sit forsvar.


§9. Generalforsamlingen



  • Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed, med de indskrænkninger disse love foreskriver.
  • Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april, ved annoncering på hjemmesiden bksj.dk.
  • Dagsorden bekendtgøres senest 3 dage før ved henvendelse til formanden/kassereren.
  • Forslag til behandling skal være formanden i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.
  • Alle under 17 år har taleret men ikke stemmeret.
  • Alle over 17 år, der har været medlem i mindst 3 måneder og ikke er i restance, har stemmeret.
  • Æresmedlemmer kan, uden stemmeret, overvære generalforsamlingen.


Dagsorden for ordinær generalforsamling skal mindst indeholde:


  1. Valg af dirigent
  2. Formandens beretning
  3. Fremlæggelse af regnskab samt forslag om anvendelse af foreningsformue
  4. Fastsættelse af kontingent
  5. Indkomne forslag
  6. Valg af formand
  7. Valg af kasserer
  8. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer + suppleant
  9. Valg af 2 revisorer
  10. Eventuelt



§10. Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt anmoder herom.

Om indkaldelse og dagsorden gælder reglerne i §9.



§11. Bestyrelsen



  • Bestyrelsen består af 5 medlemmer, 1 suppleant og 2 revisorer.
  • Ingen kan besidde mere end én post.
  • Valgperioden er 2 år: Kasserer og 2 bestyrelsesmedlemmer på lige årstal, mens suppleant og revisorer vælges for 1 år.

Stk. a

Formanden tegner foreningen og kan indgå aftaler vedrørende normale dispositioner.

Større dispositioner såsom gældsstiftelse, køb/salg af fast ejendom samt beslutning om formuens placering kræver samlet bestyrelsesbeslutning.



§12. Bestyrelsens arbejde



  • Bestyrelsen konstituerer sig senest 14 dage efter generalforsamlingen.
  • Kassererhvervet kan ikke forenes med formand, næstformand eller sekretær.
  • Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
  • Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen er til stede, heriblandt formanden eller kassereren.
  • I tilfælde af stemmelighed er formandens (eller kassererens i formandens fravær) stemme afgørende.
  • Over bestyrelsens handlinger føres protokol.




§13. Foreningens medier


Foreningen ejer og administrerer hjemmesiden bksj.dk samt klubbens sociale medier (Facebook, Instagram, Twitter m.fl.).

Bestyrelsen beslutter, hvem der udnævnes til administrator for de enkelte platforme.


§14. Regnskab



  • Regnskabsåret følger kalenderåret (1/1 – 31/12).
  • Driftsregnskab og status, påtegnet af revisorerne, fremlægges på generalforsamlingen.
  • Disse skal være tilgængelige for medlemmerne senest 1 time før generalforsamlingen.


§15. Revision

På generalforsamlingen vælges for 1 år ad gangen to kritiske revisorer. Den ene skal være medlem af klubben, men ikke af bestyrelsen.

Revisorerne har til enhver tid ret til samlet at efterse regnskab og beholdning.



§16. Vedtægtsændringer


Ændringer i vedtægterne kan vedtages på enhver ordinær generalforsamling med simpelt flertal.



§17. Opløsning af foreningen



  • Ophævelse/opløsning kan kun besluttes på en ekstraordinær generalforsamling indkaldt til dette formål.
  • Til beslutning kræves, at mindst halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede, og at mindst 3/4 af de afgivne stemmer er for.
  • Hvis generalforsamlingen ikke er beslutningsdygtig, indkaldes en ny, hvor beslutningen kan træffes med samme flertal uanset fremmøde.




§18. Foreningens formue ved opløsning


På generalforsamlingen, hvor opløsning vedtages, træffes beslutning om foreningens formue, herunder fast ejendom og løsøre.

Formuen skal genplaceres i foreningen eller en anden almennyttig organisation med et formål svarende til foreningens.



§19. Tilgængelighed


Et eksemplar af disse vedtægter ligger fremme i klublokalet til gennemsyn for interesserede.



Hold i dag

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle

Instagram